inceleyin

Müşteriyi İyi Tanıyarak Verimlilik Artıran Platform 04 Kasım 2022

Teknopark İstanbul’da yerleşik B2Metrik Yazılım ve Bilişim A.Ş., işletme verimliliğini maksimum seviyeye çıkaran bir platform geliştirdi. ‘B2M IQ Müşteri Yolculuğu Veri Analitiği’ adlı platform, müşterilerin istek ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilebiliyor. Her sektörün ve işletmenin istediği tahminlemeyi yapabilmesini sağlıyor. Büyük veri tabanlarında, çok kısa sürede doğru ve hedefe yönelik analizler yapabiliyor.
 
VERİYE DAYALI BÜYÜME
 
B2Metric; işletmelerin pazarlama, satış, müşterinin hareketlerini anlamlandırma ve müşteri ilişkileri (CRM) süreçlerinde veriye dayalı olarak büyümelerini otomatize ediyor. Şirketlerin karmaşık problemlerini, yapay zeka ve makina öğrenmesi tabanlı çözebilmelerini sağlıyor.
 
İstanbul Ticaret’in sorularını, B2Metric’in kurucularından bilgisayar mühendisi Murat Hacıoğlu cevapladı.
 

MÜŞTERİ VERİLERİNİ ANLAMLANDIRMA
 
B2Metric’in faaliyet alanı nedir?
 
2018 Ocak ayında bilgisayar mühendisi ortağım Tuna Sönmez ile kurduğumuz B2Metric’in odağı, yapay zeka oldu ve sektördeki gerçek problemleri çözmeyi hedefledik. Büyük ve orta ölçekli firmaların müşteri verilerini anlamlandıran, veri kaynağından bağımsız bir alt yapı sağlıyoruz.
 
KULLANICI DAVRANIŞINI İNCELİYOR
 
B2M IQ Platformu hakkında bilgi verir misiniz?
 
B2M IQ platformu sayesinde kullanıcı davranışları çok detaylı bir şekilde incelenebiliyor. Böylece kullanıcı kazanımını artıran bir mekanizma oluşturulabiliyor. Platform, şirket içinde kullanılan Google Analytics, Oracle, MySQL ve Firebase gibi birçok veri tabanından eş zamanlı olarak çektiği verileri işleyerek, anlamlandırıyor.
 
ADAPTASYONU KOLAY
 
Kullanım koşulları neler?

 
B2M IQ Analytics platformu; Web, IOS, Android, TV uygulamaları, Offline CRM platformları, ERP platformları kullanan her işletmeye adapte edilebiliyor. Çevrimiçi ve çevrimdışı platformlardan beslenerek platform kullanılabiliyor.
 
5B VERİ ANALİTİĞİ
 
Veri analizi kolaylıkla yapılabiliyor mu?
 
Teknik ekibi olmayan bir firma bile sağladığımız alt yapı ile 5 boyutlu veri analitiği yapabiliyor. Bu alt yapı insana ihtiyaç duymadan, makina öğrenmesi sayesinde sürekli tahmin ve sonuçlar üretip, raporlamalar yapıyor.
 
ÖNCÜ MÜŞTERİLER
 
Hangi sektörlerle çalışıyorsunuz?

 
Sigortacılık, otomotiv, telekomünikasyon, finans, toptan ve perakende, medya, enerji, eğlence, dijital platformlar, e-ticaret başta olmak üzere çok farklı sektörlerle çalışıyoruz. Müşterilerimiz arasında Aktif Bank, Allianz, Türk Telekom, Otokoç gibi sektörlerinin öncü şirketleri mevcut.
 
MÜŞTERİYE ÖZEL ÜRETİM
 
Müşteriye özel model geliştiriyor musunuz?

 
Müşterilerimize; kendi müşterilerinin hareketlerini anlamlandırma, yapay zeka ve makina öğrenmesi modellerinin alt yapısını sağlıyoruz.
 
Her markaya, firmaya özel modeller geliştiriyoruz. Markaların, geçmiş verilerini kullanıp, sektör bazlı dış kaynak datalarını ve perakende satışı etkileyen faktörleri ekleyip, anlamlı sonuçlar üretiyoruz.

 

YÜZDE 90 DOĞRU TAHMİN
 
Gelecek tahminlemesinde doğruluk oranları nedir?
 
Çalıştığımız markaların problemlerini çözecek yöntemlere ilişkin tahminlerimizde doğruluk oranı yüzde 90 seviyesinde. Modellerimiz sürekli farklı test verileri ile deneniyor. B2Metric AutoML Platformu akan verilerle ilgili sürekli inceleme yapıyor.
 
ÜÇ KITADAYIZ…
 
Yurt dışı çalışmalarınız var mı?
 
İki yıldır Avrupa’da ve Asya’da faaliyet gösteriyoruz. ABD’de bir marka ile çalışıyoruz. Sektörel senaryo alt yapı geliştirmelerini değişikliğe uğratmadan dünyaya taşıyabiliyoruz. Satış ve pazarlamayı güçlendiriyoruz.
 
YILLIK LİSANSLAMA
 
Müşterileriniz platformdan nasıl yararlanıyor?
 
Yıllık lisanslama yapıyoruz. Büyük ölçekli firmalar bulutta yer almak istemedikleri için uygulamayı kendi sunucularına kuruyoruz. Müşterilerimiz www.b2metric.com adresinden bize ulaşabiliyor.
 
MÜŞTERİ NİYE VAZGEÇTİ?
 
“Gerçek veya sanal bir mekanda müşterinin neden az zaman geçirdiğini, ne almak istediğini, bundan neden vazgeçtiğini, neden farklı bir ürün almadığını tespit ediyoruz.”
 
DOLANDIRICILIK TESPİTİ
 
“B2Metric ML Stüdyo, sigorta şirketlerinin risk yönetimlerini doğru yapmalarını sağlıyor. Böylece hataları en aza indiriyor. Sigortalama işlemlerindeki dolandırıcılık faaliyetlerini tespit edip, engelliyor.”
 
MOBİL TAHMİNLER
 
“Pandemi ile birlikte dijital platformların, mobil uygulamaların müşteri hareketlerini anlamlandırmaya başladık. Onların aktif ve aktif olmayan müşterilerinin raporlarını alıp, gelecek tahminlemesini yapıyoruz.”
 
ÜRÜN DOKTORU
 

“Müşterimizin ürünlerine check-up yapıyoruz. Üründe eksik olanı, hasarı, teknolojisinin artı ve eksilerini tespit ediyor, iyileştirme, geliştirme raporları sunuyoruz. Ürün insan ise davranış modellemelerini çıkarıyoruz.”
 
5 YENİ ÜLKE
 
“Türkiye’nin en büyük özel sermayeli yatırım bankası Aktif Bank’ın yeni iştiraki Aktif Ventures’ın girişim sermayesi fonu Mindvest, ilk yatırımını B2Metric’e yaptı. Böylece potansiyel gördüğümüz 5 yeni ülkeye açılma kararı aldık.”
 
NELER KAZANDIRIYOR?
 
* Kullanıcı kazanımında yüzde 25 artış.
* Müşteri kaybı modellemesinde yüzde 90 doğruluk.
* Gelirde yüzde 30’luk artış.
* Zamandan yüzde 75 tasarruf.
* Maliyette yüzde 50 azalma.
 
PLATFORMUN FAYDALARI
 
* Müşteri mikro segmentasyonu yapıyor.
* Müşteri kaybını tahmin ediyor.
* Kullanıcı kazanımını tahmin ediyor.
* Performans pazarlama optimizasyonu gerçekleştiriyor.
* Müşteri davranışı analizi yapıyor.
* Kişiselleştirilmiş SMS, e-mail gibi bildirimler gönderiyor.
* Müşterinin eğilimlerini tahmin ediyor.
* Kampanya optimizasyonu yapıyor.
* Yeni ürün öneri sistemi geliştiriyor.